Generelle vilkår og betingelser

Artikel 1 - Definitioner

I disse vilkår og betingelser gælder følgende definitioner:

Betænkningstid: den periode, inden for hvilken forbrugeren kan udøve sin fortrydelsesret;

Forbruger: den fysiske person, der ikke handler som led i udøvelsen af et erhverv eller en virksomhed, og som indgår en aftale om fjernsalg med den erhvervsdrivende;

Dag: kalenderdag;

Varighedstransaktion: en fjernsalgsaftale vedrørende en række produkter og/eller tjenesteydelser, hvis leverings- og/eller købsforpligtelse er spredt over tid;

Holdbar databærer: ethvert middel, der gør det muligt for forbrugeren eller den erhvervsdrivende at gemme oplysninger, der er rettet til ham personligt på en måde, der muliggør fremtidig konsultation og uændret gengivelse af de lagrede oplysninger.

Fortrydelsesret: forbrugerens mulighed for at ophæve fjernsalgsaftalen inden for fortrydelsesfristen;

Iværksætter: den fysiske eller juridiske person, der tilbyder produkter og/eller tjenesteydelser til forbrugere på afstand;

Aftale om fjernsalg: en aftale, hvorved der inden for rammerne af et system, der er organiseret af iværksætteren til fjernsalg af produkter og/eller tjenesteydelser, til og med aftalens indgåelse, udelukkende gøres brug af en eller flere teknikker til fjernkommunikation;

Teknik til fjernkommunikation: midler, der kan bruges til at indgå en aftale, uden at forbrugeren og iværksætteren er kommet sammen i samme rum på samme tid.

Generelle vilkår og betingelser: de nuværende generelle vilkår og betingelser for iværksætteren.

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Bedrijfsnaam: Frederika København

Kamer van Koophandel: 97289884

Handelsnaam: Frederika København

BTW-nummer: NL005261054B70

Klantenservice mail: info@frederikakøbenhavn.dk

Adres bedrijf: van Oldenbarneveldweg 6, 1901KB, Castricum


Artikel 3 - Anvendelighed

Disse generelle vilkår og betingelser gælder for ethvert tilbud fra iværksætteren og for enhver fjernkontrakt og ordre, der er indgået mellem iværksætter og forbruger.

Før fjernkontrakten indgås, vil teksten til disse generelle vilkår og betingelser blive gjort tilgængelig for forbrugeren. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, inden fjernaftalen indgås, vil det blive angivet, at de generelle vilkår og betingelser kan inspiceres i iværksætterens lokaler, og de vil blive sendt gratis til forbrugeren så hurtigt som muligt efter anmodning.

Hvis fjernsalgsaftalen indgås elektronisk, uanset det foregående afsnit, og inden fjernsalgsaftalen indgås, kan teksten til disse generelle vilkår og betingelser stilles til rådighed for forbrugeren elektronisk på en sådan måde, at den kan opbevares af forbrugeren på en enkel måde på en holdbar databærer. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, vil det, inden fjernsalgsaftalen indgås, blive angivet, hvor de generelle vilkår og betingelser kan inspiceres elektronisk, og at de vil blive sendt elektronisk eller på anden måde gratis på forbrugerens anmodning.

Såfremt der ud over disse almindelige betingelser gælder særlige produkt- eller servicebetingelser, finder andet og tredje afsnit tilsvarende anvendelse, og i tilfælde af modstridende almindelige betingelser kan forbrugeren altid påberåbe sig den gældende bestemmelse, der er mest fordelagtig for ham.

Hvis en eller flere bestemmelser i disse almindelige betingelser på noget tidspunkt er helt eller delvist ugyldige eller annullerede, forbliver aftalen og disse betingelser i øvrigt i kraft, og den pågældende bestemmelse erstattes straks ved gensidig aftale med en bestemmelse, der nærmer sig formålet med den oprindelige så tæt som muligt.

Situationer, der ikke er fastsat i disse generelle vilkår og betingelser, skal vurderes »i ånden« i disse generelle vilkår og betingelser.

Uklarheder om fortolkningen eller indholdet af en eller flere bestemmelser i vores vilkår og betingelser skal fortolkes »i ånden« af disse generelle vilkår og betingelser.

Artikel 4 - Tilbuddet

Hvis et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller er underlagt betingelser, skal dette udtrykkeligt fremgå af tilbuddet.

Tilbuddet er uden forpligtelse. Iværksætteren har ret til at ændre og justere tilbuddet.

Tilbuddet indeholder en fuldstændig og nøjagtig beskrivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Beskrivelsen er tilstrækkelig detaljeret til at muliggøre en korrekt vurdering af tilbuddet af forbrugeren. Hvis iværksætteren bruger billeder, er disse en sandfærdig gengivelse af de tilbudte produkter og / eller tjenester. Åbenlyse fejl eller åbenlyse fejl i tilbuddet binder ikke iværksætteren.

Alle billeder, specifikationer og data i tilbuddet er vejledende og kan ikke være en grund til kompensation eller opløsning af aftalen.

Billeder, der ledsager produkter, er en ægte gengivelse af de tilbudte produkter. Iværksætter kan ikke garantere, at de viste farver svarer nøjagtigt til de virkelige farver på produkterne;

Hvert tilbud indeholder sådanne oplysninger, at det er klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er knyttet til accept af tilbuddet. Dette vedrører især:

prisen, eksklusive fortoldningsomkostninger og importmoms. Disse ekstra omkostninger vil være for kundens regning og risiko. Post- og/eller kurertjenesten anvender den særlige ordning for post- og kurertjenester i forbindelse med import. Denne ordning gælder, hvis varerne importeres til bestemmelseslandet i EU, hvilket er tilfældet i denne sag. Post- og/eller kurertjenesten opkræver momsen (uanset om det er sammen med de opkrævede fortoldningsgebyrer eller ej) fra modtageren af varerne;

eventuelle forsendelsesomkostninger;

den måde, hvorpå aftalen vil blive indgået, og hvilke handlinger der er nødvendige til dette formål;

hvorvidt fortrydelsesretten er gældende eller ej;

metoden til betaling, levering og opfyldelse af aftalen;

perioden for accept af tilbuddet eller den periode, inden for hvilken den erhvervsdrivende garanterer prisen;

niveauet for taksten for fjernkommunikation, hvis omkostningerne ved at bruge teknikken til fjernkommunikation beregnes på et andet grundlag end den almindelige basistakst for det anvendte kommunikationsmiddel;

om aftalen arkiveres efter dens indgåelse, og i givet fald hvordan forbrugeren kan få adgang til den;

den måde, hvorpå forbrugeren, inden aftalen indgås, kan kontrollere og om ønsket berigtige de data, som han har givet i henhold til aftalen;

eventuelle andre sprog end nederlandsk, som aftalen kan indgås på;

de adfærdskodekser, som den erhvervsdrivende er underlagt, og den måde, hvorpå forbrugeren kan konsultere disse adfærdskodekser elektronisk, og

fjernsalgsaftalens minimumsvarighed i tilfælde af en transaktion af længere varighed.

Valgfrit: tilgængelige størrelser, farver, materialetyper.

Artikel 5 – Aftalen

Aftalen indgås, med forbehold af bestemmelserne i stk. 4, på det tidspunkt, hvor forbrugeren accepterer tilbuddet og opfylder de deri fastsatte betingelser.

Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, bekræfter virksomhedsejeren straks elektronisk modtagelsen af accepten af tilbuddet. Så længe virksomhedsejeren ikke har bekræftet modtagelsen af denne accept, kan forbrugeren hæve aftalen.

Hvis aftalen indgås elektronisk, træffer virksomhedslederen passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger til sikring af den elektroniske overførsel af data og sørger for en sikker webmiljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, skal virksomhedslederen overholde passende sikkerhedsforanstaltninger.

Virksomheden kan – inden for lovgivningens rammer – informere sig om, hvorvidt forbrugeren kan opfylde sine betalingsforpligtelser, samt om alle de forhold og faktorer, der er af betydning for en ansvarlig indgåelse af aftalen på afstand. Hvis virksomheden på grundlag af denne undersøgelse har gode grunde til ikke at indgå aftalen, er den berettiget til at afvise en ordre eller anmodning med begrundelse eller at knytte særlige betingelser til udførelsen.

Virksomheden skal sammen med produktet eller tjenesteydelsen sende forbrugeren følgende oplysninger skriftligt eller på en sådan måde, at forbrugeren kan gemme dem på en tilgængelig måde på et varigt medium:

  1. besøgsadressen for virksomhedens forretningssted, hvor forbrugeren kan henvende sig med klager;
  2. betingelserne for og fremgangsmåden for forbrugerens udøvelse af fortrydelsesretten eller en tydelig angivelse af, at fortrydelsesretten er udelukket
  3. oplysninger om garantier og eksisterende service efter købet
  4. de oplysninger, der er nævnt i artikel 4, stk. 3, i disse betingelser, medmindre den erhvervsdrivende allerede har givet disse oplysninger til forbrugeren inden aftalens gennemførelse
  5. krav til opsigelse af aftalen, hvis aftalen har en varighed på mere end et år eller er indgået for en ubestemt periode.

I tilfælde af en varig aftale gælder bestemmelsen i foregående afsnit kun for den første levering.

Alle aftaler indgås under den suspensive betingelse, at de pågældende produkter er tilstrækkeligt tilgængelige.


Artikel 6 – Fortrydelsesret

Ved køb af produkter har forbrugeren mulighed for at fortryde aftalen uden angivelse af årsag inden for 30 dage. Denne fortrydelsesfrist løber fra den dag, hvor forbrugeren eller en af forbrugeren på forhånd udpeget og til virksomhedens kendt repræsentant har modtaget produktet.

I betænkningstiden skal forbrugeren behandle produktet og emballagen med omhu. Han må kun udpakke eller bruge produktet i det omfang, det er nødvendigt for at kunne vurdere, om han ønsker at beholde produktet. Hvis han gør brug af sin fortrydelsesret, skal han returnere produktet med alt tilbehør og – hvis det med rimelighed er muligt – i den oprindelige stand og emballage til virksomhedsejeren i overensstemmelse med de rimelige og klare instruktioner, som virksomhedsejeren har givet.

Hvis forbrugeren ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret, skal han meddele dette til virksomheden inden for 30 dage efter modtagelsen af produktet. Meddelelsen skal ske skriftligt/pr. e-mail. Når forbrugeren har meddelt, at han ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret, skal kunden returnere produktet inden for 30 dage. Forbrugeren skal bevise, at de leverede varer er returneret til oprindelsesstedet inden for den fastsatte frist. Dette kan også ske direkte til vores leverandør i Kina. Kunden kan f.eks. gøre dette ved hjælp af en forsendelsesbevis.

Hvis kunden efter udløbet af de i punkt 2 og 3 nævnte frister ikke har meddelt, at han ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret, eller ikke har returneret produktet til virksomheden, er købet endeligt.

Artikel 7 – Omkostninger i tilfælde af fortrydelse

Hvis forbrugeren gør brug af sin fortrydelsesret, er omkostningerne ved returnering af produkterne fuldt ud for forbrugerens regning. Husk, at der også skal tages højde for returnering til oprindelseslandet, dvs. vores leverandør i Kina.

Hvis forbrugeren har betalt et beløb, skal virksomhedsejeren tilbagebetale dette beløb så hurtigt som muligt, dog senest 30 dage efter fortrydelsen. Dette er dog betinget af, at produktet allerede er modtaget af webshopejeren, eller at der kan fremlægges dokumentation for, at produktet er returneret i sin helhed.

Artikel 8 – Udelukkelse af fortrydelsesret

Virksomheden kan udelukke forbrugerens fortrydelsesret for produkter som beskrevet i stk. 2 og 3. Udelukkelsen af fortrydelsesretten gælder kun, hvis virksomheden har angivet dette tydeligt i tilbuddet, i hvert fald inden aftalens indgåelse.

Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for produkter:

  1. som er fremstillet af virksomhedens i henhold til forbrugerens specifikationer
  2. som er af klart personlig karakter
  3. som på grund af deres art ikke kan returneres
  4. som hurtigt kan forringes eller forældes
  5. hvis pris er afhængig af svingninger på det finansielle marked, som virksomheden ikke har indflydelse på
  6. for løse aviser og magasiner;
  7. for lyd- og videooptagelser og computersoftware, hvis forsegling forbrugeren har brudt.
  8. for hygiejniske produkter, hvis forsegling forbrugeren har brudt.

Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for tjenesteydelser:

  1. vedrørende indkvartering, transport, restaurantvirksomhed eller fritidsaktiviteter, der skal finde sted på en bestemt dato eller i en bestemt periode
  2. hvis levering er påbegyndt med forbrugerens udtrykkelige samtykke inden afkøbsfristens udløb
  3. vedrørende væddemål og lotterier.

Artikel 9 – Prisen

I løbet af den i tilbuddet angivne gyldighedsperiode forhøjes priserne på de tilbudte produkter og/eller tjenesteydelser ikke, medmindre prisændringer skyldes ændringer i momssatser.

I afvigelse fra foregående afsnit kan virksomheden tilbyde produkter eller tjenester, hvis priser er bundet til udsving på det finansielle marked, som virksomheden ikke har indflydelse på, til variable priser. Denne binding til udsving og det faktum, at eventuelle angivne priser er vejledende priser, angives i tilbuddet.

Prisstigninger inden for 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis de skyldes lovbestemmelser eller bestemmelser.

Prisstigninger fra 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis virksomhedsejeren har forbeholdt sig dette, og:

  1. de skyldes lovbestemmelser eller bestemmelser; eller
  2. forbrugeren har ret til at opsige aftalen med virkning fra den dag, hvor prisforhøjelsen træder i kraft.

Leveringsstedet er i henhold til artikel 5, stk. 1, i lov om omsætningsafgift af 1968 det land, hvor transporten påbegyndes. I det foreliggende tilfælde finder leveringen sted uden for EU. I overensstemmelse hermed vil post- eller kurertjenesten opkræve importmoms eller toldafgifter hos modtageren. Entreprenøren opkræver derfor ikke moms.

Alle priser er med forbehold for tryk- og sætningsfejl. Der påtages intet ansvar for følgerne af tryk- og sætningsfejl. I tilfælde af tryk- og sætningsfejl er virksomheden ikke forpligtet til at levere produktet til den forkerte pris.

Artikel 10 – Overensstemmelse og garanti

Virksomheden garanterer, at produkterne og/eller tjenesteydelserne leveres i overensstemmelse med aftalen, de i tilbuddet angivne specifikationer, rimelige krav til kvalitet og/eller brugbarhed samt de lovbestemmelser og/eller myndighedskrav, der gælder på aftalens indgåelsesdato. Hvis det er aftalt, garanterer virksomheden også, at produktet er egnet til andet end normalt brug.

En garanti, der ydes af virksomhedslederen, producenten eller importøren, berører ikke de lovbestemte rettigheder og krav, som forbrugeren kan gøre gældende over for virksomhedslederen i henhold til aftalen.

Eventuelle mangler eller forkert leverede produkter skal meddeles skriftligt til virksomhedslederen inden for 30 dage efter leveringen.

Produkterne skal returneres i original emballage og i ny stand.

Virksomhedens garantiperiode svarer til fabriksgarantiperioden. Virksomheden er dog aldrig ansvarlig for produkternes endelige egnethed til hver enkelt forbrugers anvendelse eller for eventuelle råd om produkternes brug eller anvendelse.

Garantien gælder ikke, hvis:

Forbrugeren selv har repareret og/eller bearbejdet de leverede produkter eller har ladet tredjemand reparere og/eller bearbejde dem.

De leverede produkter har været udsat for unormale forhold eller på anden måde er blevet behandlet uforsigtigt eller i strid med virksomhedens anvisninger og/eller anvisninger på emballagen.

Manglen helt eller delvist skyldes forskrifter, som myndighederne har fastsat eller vil fastsætte med hensyn til arten eller kvaliteten af de anvendte materialer.

Artikel 11 – Levering og udførelse

Virksomheden vil udvise den største omhu ved modtagelsen og udførelsen af ordrer på produkter.

Leveringsstedet er den adresse, som forbrugeren har opgivet til virksomheden.

Med iagttagelse af det, der er angivet i artikel 4 i disse almindelige betingelser, vil virksomheden udføre accepterede ordrer med behørig hast, dog senest inden for 30 dage, medmindre forbrugeren har accepteret en længere leveringstid. Hvis leveringen er forsinket, eller hvis en ordre ikke eller kun delvist kan udføres, modtager forbrugeren besked herom senest 30 dage efter, at han har afgivet ordren. Forbrugeren har i så fald ret til at ophæve aftalen uden omkostninger og ret til eventuel erstatning.

I tilfælde af ophævelse i henhold til foregående afsnit skal virksomhedens tilbagebetale det beløb, som forbrugeren har betalt, hurtigst muligt, dog senest 30 dage efter ophævelsen.

Hvis levering af et bestilt produkt viser sig at være umulig, vil virksomhedens bestræbe sig på at stille en erstatningsvare til rådighed. Senest ved leveringen vil det klart og forståeligt blive meddelt, at der leveres en erstatningsvare. Ved erstatningsvarer kan fortrydelsesretten ikke udelukkes. Omkostningerne ved en eventuel returforsendelse afholdes af virksomheden.

Risikoen for beskadigelse og/eller bortkomst af produkter påhviler virksomhedsejeren indtil levering til forbrugeren eller en på forhånd udpeget og til virksomhedsejeren bekendtgjort repræsentant, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

Artikel 12 – Varighedstransaktioner: varighed, opsigelse og forlængelse

Opsigelse

Forbrugeren kan til enhver tid opsige en aftale, der er indgået for ubestemt tid og som omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, med overholdelse af de aftalte opsigelsesregler og en opsigelsesfrist på højst en måned.

Forbrugeren kan til enhver tid opsige en aftale, der er indgået for en bestemt periode og som omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, med overholdelse af de aftalte opsigelsesregler og en opsigelsesfrist på højst en måned.

Forbrugeren kan til enhver tid opsige de i de foregående afsnit nævnte aftaler:

opsige til enhver tid og ikke være begrænset til opsigelse på et bestemt tidspunkt eller i en bestemt periode

opsige på mindst samme måde, som de er indgået

altid opsige med samme opsigelsesfrist, som virksomheden har fastsat for sig selv.

Forlængelse

En aftale, der er indgået for en bestemt periode og som omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, kan ikke forlænges eller fornyes stiltiende for en bestemt periode.

I afvigelse fra foregående afsnit kan en aftale, der er indgået for en bestemt periode og har til formål at levere dagblade, ugeaviser og tidsskrifter regelmæssigt, forlænges stiltiende for en bestemt periode på højst tre måneder, hvis forbrugeren kan opsige denne forlængede aftale inden udløbet af forlængelsen med en opsigelsesfrist på højst en måned.

En aftale, der er indgået for en bestemt periode og har til formål at levere produkter eller tjenesteydelser regelmæssigt, kan kun forlænges stiltiende på ubestemt tid, hvis forbrugeren til enhver tid kan opsige aftalen med et opsigelsesvarsel på højst en måned og et opsigelsesvarsel på højst tre måneder, hvis aftalen har til formål at levere dagblade, ugeaviser og tidsskrifter regelmæssigt, men mindre end en gang om måneden, af levering af dagblade, ugeblade og tidsskrifter.

En aftale med begrænset varighed om regelmæssig levering af dagblade, ugeblade og tidsskrifter til prøve (prøveabonnement eller introduktionsabonnement) forlænges ikke stiltiende og ophører automatisk efter udløbet af prøve- eller introduktionsperioden.

Varighed

Hvis en aftale har en varighed på mere end et år, kan forbrugeren efter et år til enhver tid opsige aftalen med en opsigelsesfrist på højst en måned, medmindre rimelighed og billighed tilsiger, at opsigelse inden udløbet af den aftalte varighed er urimelig.

Artikel 13 – Betaling

Medmindre andet er aftalt, skal de beløb, som forbrugeren skylder, betales inden for 7 arbejdsdage efter udløbet af den i artikel 6, stk. 1, omhandlede betænkningstid. I tilfælde af en aftale om levering af en tjenesteydelse begynder denne frist at løbe, efter at forbrugeren har modtaget bekræftelsen af aftalen.

Forbrugeren er forpligtet til straks at meddele virksomhedsejeren eventuelle ukorrektheder i de angivne betalingsoplysninger.

I tilfælde af manglende betaling fra forbrugeren har virksomhedsejeren, med forbehold af lovmæssige begrænsninger, ret til at opkræve de rimelige omkostninger, der på forhånd er meddelt forbrugeren.

Artikel 14 – Klageprocedure

Klage over aftalens gennemførelse skal indgives til virksomhedsejeren inden for 7 dage efter, at forbrugeren har konstateret manglerne, og skal være fuldstændig og klart beskrevet.

Klagemeldinger indgivet til virksomhedsejeren besvares inden for en frist på 30 dage regnet fra modtagelsesdatoen. Hvis en klage kræver en forudsigelig længere behandlingstid, besvares den af virksomhedsejeren inden for fristen på 30 dage med en kvittering for modtagelsen og en angivelse af, hvornår forbrugeren kan forvente et mere udførligt svar.

Hvis klagen ikke kan løses i fællesskab, opstår der en tvist, der kan indbringes for tvistbilæggelsesordningen.

En klage suspenderer ikke virksomhedens forpligtelser, medmindre virksomheden skriftligt angiver andet.

Hvis en klage findes berettiget af virksomhedslederen, vil virksomhedslederen efter eget valg enten erstatte eller reparere de leverede produkter uden beregning.

Artikel 15 – Tvister

Aftaler mellem virksomhedslederen og forbrugeren, som disse almindelige vilkår vedrører, er udelukkende underlagt nederlandsk ret. Dette gælder også, hvis forbrugeren er bosiddende i udlandet.

Gratis forsendelse

Altid fri fragt med PostNord

Kundeservice

Altid tilgængelig inden for 24 timer

100% garanti for returnering

Nem returnering inden for 14 dage

Betal sikkert

Betal sikkert og hurtigt med kreditkort og MobilePay